Jak udělat dobrý PR článek

PR článek a tzv. SEO PR článek není to samé. Bohužel na internetu se rozdíl mezi těmito dvěma termíny poněkud stírá.

PR článek

Nejdříve by bylo vhodné, abych stručně shrnul hlavní rozdíly.

SEO PR článek

SEO PR článek je jednoduchý útvar cca o 300 až 400 slovech. Vyznačuje se obvykle nízkou informační hodnotou, stylisticky se pohybuje na úrovni žáka třetí třídy základní školy a gramaticky také často pokulhává. Na ničem z toho ale příliš nezáleží. Jde totiž o odkazy a klíčová slova. Pokud má takový text alespoň trochu hlavu a patu, svůj účel splní. Jeho vložení na desítky tzv. PR serverů přinese nějaké zpětné odkazy. Rozhodně však nelze počítat s přímou návštěvností z těchto stránek. Takovýto text dokáže napsat i naprostý začátečník za pár korun. Kvalitní copywriter není vlastně ani potřeba.

PR článek

Zde se už dostáváme do jiných vod. Zkratka PR znamená „Public Relations“, tedy vztahy s veřejností. Smyslem opravdového PR článku je vytvořit text, který na první pohled není reklamní povahy, ale přesto obsahuje silné reklamní sdělení. Na zpravodajských serverech typu iDnes, nebo Novinky se PR články objevují relativně často. Někdy je velmi obtížné rozeznat ho od obyčejné zprávy, naopak v některých případech je reklamní sdělení až do očí bijící.

Aby byl PR článek úspěšný musí nabídnout čtenářům nabídnout určitou informační nebo jinou hodnotu. Proto je důležité, aby takový článek psal zkušený copywriter, nebo přímo odborník na dané téma. Jak tedy zaujmout čtenáře? Zde je několik tipů, jak zaujmout.

  • Odbornost. Pokud odborník „pustí“ část svého know how do světa, přitáhne to pozornost. 
  • Aktuálnost. Vyjádří-li se článek k nějaké aktuální události, může získat pozornost velkého množství lidí.
  • Humor. Vtipem lze také získat pozornost. Dejte si pozor, aby byl PR článek opravdu vtipný, jinak hrozí spíše ostuda
  • Kontroverze. Vyberte si téma, které vyvolává emoce a čeřte vodu, Pozornost jistě přitáhnete. Pozor, abyste si nevhodným vyjádřením nepoškodily reputaci značky.

Příklady dobrých PR článků

Výborně využily svých znalostí firmy Shoptet a Effectix. První z nich publikovala studii o počtu e-shopů na českém internetu, kterou převzal například zpravodajský server iHned. Effectix zase zveřejnil studii o poměru Google vs. Seznam ve vyhledávání, kterou převzaly vlivné servery jako například Lupa.cz

Označeno s: , , ,
Označeno v Uncategorized
Jeden komentář “Jak udělat dobrý PR článek
  1. Abych byl upřímný, super nápad 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*