Jak zvýšit návštěvnost

Podnikání na internetu má svá specifika. I zde je nutné zaměřit se na každý i ten nejmenší detail. Mnoho lidí se domnívá, že má-li e-shop hezký design, nebo validní kód, tak musí být úspěšný. To je samozřejmě omyl. Způsobů, jak zvýšit návštěvnost je několik. Jedním z nejdůležitějších faktorů, které ovlivňují, jak vyhledávače, tak i zákazníky, jsou právě texty.

Jak zvýšit návštěvnost

Časté chyby

Zde je seznam nejčastějších omylů a chyb, kterých se podnikatelé dopouštějí:

Texty chybí úplně nebo se na webu vyskytují jen minimálně.

Jedná se o jeden z nejzásadnějších omylů. Vyhledávače jako Google a Seznam nezajímají obrázky a barvičky. Jde jim o texty. Pokud nenaleznou texty, které by mohly indexovat, web pro ně nebude zajímavý. Kvůli tomu ztratíte šanci na dobré umístění ve výsledcích vyhledávání. Z pohledu potenciálního zákazníky jsou texty také velmi důležité, protože představují takřka jedinou možnost, jak se o produktu nebo službě mohou dozvědět konkrétní informace.

Texty jsou příliš zaměřeny na vyhledávače.

Jakmile se rozhodnete pro doplnění textů na web, dejte si pozor, aby nebyly příliš zaměřeny na vyhledávače. Pro Seznam nebo Google může být určitá koncentrace klíčových slov v přesné shodě zajímavá, nicméně pro lidského návštěvníka bude takový text prakticky nečitelný a celý web bude vypadat nedůvěryhodně.

Texty naopak zcela ignorují vyhledávače.

Toto je druhý extrém. Texty by měly být napsané tak, aby zaujaly návštěvníky i vyhledávače. Přivést návštěvníky z vyhledávačů je jednou z variant jak zvýšit návštěvnost. Nicméně platí, že pokud  je text vhodný pro lidské návštěvníky vyhledávače ho budou brát i tak v potaz. Obráceně to však rozhodně neplatí.

Texty jsou jen na hlavní stránce nebo v detailu produktu.

Často opomíjený prostor, kde chybí texty, jsou například kategorie produktů. Přiměřený textový obsah je potřebný na každé stránce webu.

Přesvědčení, že dobré texty může psát každý.

Napsat dobrý text pro web není jednoduché. Ještě složitější je ale napsat text, který bude prodávat. Tohle nedokáže každý. Dobrý copywriter musí vědět, co klient potřebuje, jací jsou jeho zákazníci a jak na ně zapůsobit. K tomu musí copywriter disponovat analytickým myšlením, zkušenostmi, být sečtělý a vzdělaný. Bohužel na internetu lze narazit na mnoho lidí, kteří se za takové copywritery považují, ale výše zmíněných kvalit se jim nedostává.