Zvýšení návštěvnosti

Bez návštěvnosti to nejde. Pokud máte pěkné ranky, ale reálná návštěvnost chybí, jsou vám k ničemu. Jaké existují postupy pro zvýšení návštěvnosti?

zvýšení návštěvnosti

Dvě cesty k jednomu cíli

V podstatě existují dvě možnosti, jak zvýšit návštěvnost. První cestou je SEO cesta, která zahrnuje budování sítě zpětných odkazů, optimalizování na klíčová slova a tedy získávání návštěvníků z vyhledávačů. Druhou možností je přivést návštěvníky přímo. To lze docílit správně cílenou inzercí ať už v rámci PPC systémů nebo na inzertních serverech, opravdovým PR, apod. Která z těchto cest je lepší.

Texty jsou základ pro zvýšení návštěvnosti

Odpověď je nasnadě, chcete-li zvýšit návštěvnost, je nutné jít oběma cestami zároveň. SEO cesta vytvoří jakési podhoubí, které začne přivádět zákazníky až po nějakém čase. Než však začne přivádět zákazníky, zajistí, že web bude správně nastaven. Druhá cesta generuje návštěvnost tím, že lidé jednoduše kliknou na odkaz v článku nebo v inzerátu. Nevýhoda je, že za umístění odkazu, který generuje návštěvnost je nutné platit. Takže je počáteční investice je o něco vyšší. Později však získají tyto odkazy váhu i z hlediska SEO. Na stránky totiž bude směřovat i sice poměrně malé množství odkazů, ale z relativně kvalitních a důvěryhodných zdrojů.

SEO nástroje

Základní nástroje lze shrnout do několika hesel. Internet je plný mnohem podrobnějších návodů. Zde jsou tedy popsány základní postupy pro zvýšení návštěvnosti.

  • Musíme vědět, pro koho a jaký web chceme mít. Podle toho provedeme analýzu klíčových slov a vybereme ta nejvhodnější.
  • Připravíme obsah webu podle těchto klíčových slov. Velmi důležité je mít dostatek kvalitních a především optimalizovaných textů. Nestačí mít optimalizovanou H1 a title, stránka musí být plná těch správných textů.
  • Připravíme základ pro optimalizaci pro vyhledávače. Zaregistrujeme web do několika desítek PR serverů a katalogů. Odkazy tím získané budou velmi slabé, ale jako základ postačí.
  • Dáme o sobě vědět na oborových diskusních fórech. Tato fóra, kromě zpětného odkazu mohou generovat i zajímavé množství návštěv.

Jedná se o naprosto minimální základ, který je nutné udělat, aby mohl být jakýkoliv web alespoň trochu konkurenceschopný. Samozřejmě, že pouze tento postup nelze uplatňovat na velké konkurenční weby. V takových případech je nutné používat již mnohem náročnější nástroje a postupy.

Označeno s: ,
Označeno v Texty pro web
2 komentáře “Zvýšení návštěvnosti
  1. Jiří napsal:

    Třetí cestou by mohl být virální marketing, který využívá již existující návštěvnost k dalšímu šíření obsahu – videa, sdílení na sociálních sítí, newslettery, apod.

    • Textovna napsal:

      Díky za připomínku. Tahle cesta je použitelná spíše u za a) větších projektů, které mají dostatečnou návštěvnost, aby mohly spustit „sociální řetězovou reakci“ nebo za b) u velmi specifických odvětví, kde si dokáže jeden odborník vybudovat jméno a lidé přirozeně respektují jeho názory.

Napsat komentář: Textovna Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*