Kontroverzní témata v PR článcích

Volba kontroverzních témat a názorů v PR článcích představuje jeden z relevantních způsobů, jak přitáhnut pozornost čtenářů. Kontroverzně pojatým tématem sice riskujete, že část lidí naštvete, ale váš článek nezapadne a vzbudí zájem.

PR článek

Modelový příklad:

Pokud například potřebujete propagovat krmivo pro psy značky XY, tak můžete volit z celé řady běžných témat: „Jak správě krmit…“, „Co potřebuje pes k zdravému vývoji“, „Investice do kvalitního krmiva se vyplatí“… atd. Všechna tato standardní témata jsou však již mnohokrát zpracovaná – a těžko jimi zaujmete (ledaže byste psali úplné kraviny, které by lidi rozčílily).

Nebo můžete zvolit kontroverzní téma – kupříkladu:  „Většina čistokrevných plemen psů zdegenerovala“. A prostřednictvím tohoto článku nějak chytře zpropagujete krmivo značky XY (například zmíněním faktu, že psi ohrožení genetickou vývojovou vadou potřebují kvalitní krmivo, jako je krmivo XY).

Genetická zátěž čistokrevných plemen totiž patří k tématům, která právě teď mezi chovateli psů rezonují. Chovatelé psů vědí, že čistokrevná plemena mají opravdu mnoho genetických problémů. Zároveň ale „svá“ plemena milují a budou se za ně bít a vyjadřovat víru v možnost nápravy problémů. Vytáhnout toto téma v komunitě chovatelů psů je něco jako píchnutí do vosího hnízda.

Diskuse o článku pomáhají:

Efekt kontroverzního tématu může být dále násoben v případě, že PR článek bude umístěn na webu, který je dobře propojen se sociálními sítěmi – a má širší komunitu uživatelů a diskutérů. Tito lidé nám sami pomohou s propagací článku, když ho sdílejí a komentují (ať už nadávají, či chválí).

Inteligentně a v souladu s fakty:

Psaní kontroverzních témat v PR článcích je práce pouze pro zkušeného copywritera, který disponuje dostatečnými znalostmi o předmětné problematice.

Dobrý kontroverzní PR článek nikdy nesmí obsahovat nesmysly. Kontroverze musí tkvít v novém pohledu na věc a ve zmínění málo známých faktů – a ne v psaní kravin. A rozhodně v žádném případně nesmíte učinit předmětem kontroverze samotný propagovaný produkt.

Korektně:

V neposlední řadě dodejme, že opravdu dobrý copywriter by měl umět téma pojmout vždy slušně a citlivě, aby články neurážely nositele odlišných názorů.

Označeno s: , , , , , ,
Označeno v Texty pro web

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*