Nutnost analýzy klíčových slov?

„Já vlastně ani nepotřebuju analýzy klíčových slov, stačí mi intuice a zkušenosti“, tvrdil mi nedávno jeden copywriter. Nemohl jsem s ním úplně souhlasit. Myslím si, že zkušený copywriter skutečně dokáže odhadnout významné množství vhodných slov a frází, ale některá zásadní klíčová slova mu takto mohou zbytečně uniknout.

PR článek

MŮJ TEST:

Vrtalo mi to však v hlavě. Rozhodl jsem se proto mou intuici ověřit v praxi u aktuální zakázky. A ještě před otevřením dokumentu s již zpracovanou analýzou klíčových slov jsem si vypsal vlastní seznam klíčových slov a frází, abych si ho posléze porovnal s nejdůležitějšími klíčovými slovy z dotyčné analýzy.

Bez falešné skromnosti musím přiznat, že výsledek testu mé intuice rozhodně nebyl neúspěšný. Ta nejzákladnější slova (a fráze) jsem tipnul dobře. Avšak na druhou stranu se potvrdilo, že mnohá důležitá klíčová slova mě nenapadla – a přitom by byla v textu velmi lehce a přirozeně použitelná. Měl jsem ovšem i další problémy.

Forma fráze: V některých případech jsem špatně odhadl nejlepší možnou formu fráze.  Bez dat z analýzy klíčových slov zkrátka těžko odhadnete, zdali v textu použít například frázi „velkoobchod s obuví“, nebo jestli by byla lepší fráze „velkoobchod obuvi“ … (a podobně).

Výrazy z cizích jazyků: Jako kamen úrazu se ukázala i přejatá cizí slova. Hlavně u nověji „počeštěných“ výrazů z cizích jazyků jsem často nevěděl, jestli je napsat v originální verzi, či již v té „počeštěné“.

Chyby při psaní: A samostatnou kapitolu bych mohl věnovat tomu, že lidé ve vyhledávačích často při psaní chybují. Některé chyby jsou výjimečné. Určité chyby se však objevují tak často, že se dostanou i mezi nejvyhledávanější relevantní klíčová slova. A rozhodně stojí za to, abychom se tato klíčová slova pokusili využít.

RESUMÉ:

Tento test mě v podstatě jen utvrdil v tom, co jsem si už myslel: Zkušenosti člověku mohou pomoci napsat relativně dobře optimalizované texty, ale bez kvalitní analýzy klíčových slov nejlepšího možného výsledku nedosáhnete nikdy. A v souvislosti s tímto si připomeňme, že kvalitní texty patří k absolutním základům internetového marketingu.

Označeno s: , , , , , ,
Označeno v Texty pro web

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*