Komunikace se zákazníky

Zákazník je tvor nestálý a vrtkavý. Stačí chvíle nepozornosti a proklouzne vám mezi prsty rychleji než kluzká rybka. Potřebuje mnoho informací a je velmi zištný. Pokud bude mít konkurence lepší nabídku, půjde k ní. I proto je komunikace se zákazníky tolik důležitá nejen ve světě online obchodu.

Komunikace se zákazníkem

Nesnažte se zákazníka přechytračit

Stejně jako v kamenném obchodě i v případě e-shopu je důležité jednat se zákazníkem na rovinu a slušně. Každý z nás určitě někdy zažil situaci, kdy člověk přišel do obchodu a prodavač či prodavačka se k němu chovali, jako kdyby je obtěžoval. Neřekli mu žádné informace a tvářili se, že pokud nenakoupí alespoň za deset tisíc, není hoden jejich pozornosti. Podobná situace může nastat i v e-shopu. Na českém internetu je mnoho obchodů, které se neobtěžují ani s popisem zboží. Jakoby říkali „Tohle stojí 5000. Kup nebo vypadni.“ Zákazník se zachová naprosto přirozeně, vypadne a už se nevrátí.

Komunikace se zákazníky a dostatek informací

Dostatek informací je první předpoklad k tomu, abyste návštěvníka udrželi. Stane-li se váš web nebo e-shop hodnotným informačním zdrojem, je to nejlepší reklama. To ale vyžaduje mnoho znalostí daného oboru, dlouhodobou práci s komunitou a především je třeba aktivní komunikace se zákazníky. Ne každý provozovatel e-shopu disponuje časem nebo tak hlubokými znalostmi. Pokud tedy nemáte ambice stát se oborovým guru, musíte alespoň zákazníkovi nabídnout dostatek informací o produktu nebo službách, které nabízíte. To bude mít dva hlavní efekty. Zákazník najde informace nu vás, i  kdyby nenakoupil hned, existuje pravděpodobnost, že se k vám vrátí pro další informace. Druhý efekt bude, že uvedením dostatku informací prokážete svou kvalifikaci k prodeji daného výrobku nebo služby. Informace předáte nejlépe pomocí vhodného textového obsahu. Neomezujte se však pouze na něj. Obrázky, videa či infografiky mohou být také velmi užitečné.

Označeno s: , , , ,
Označeno v Marketing, Texty pro web

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*